Čerpanie finančného príspevku

Späť

Ako podať žiadosť o čerpanie finančného príspevku.

1. Kto môže čerpať finančné príspevky v Peňaženke zdravia MINI?

Peňaženka zdravia MINI je určená pre všetkých, ktorí nemajú s kým vytvoriť skupinu.
Ak ste ešte nevytvorili skupinu mini. 3 členov s nárokom, môžete čerpať finančné príspevky z Peňaženky zdravia MINI.

2. Mám pozvánku do skupiny. Môžem v tomto štádiu čerpať finančné príspevky?

Pokiaľ ste dostali pozvánku do skupiny, ale zatiaľ nie ste členom s nárokom tejto skupiny, môžete využívať Peňaženku zdravia MINI.
Ak potvrdíte členstvo v skupine na základe doručenej pozvánky, teda stanete sa členom skupiny min. s 3 potvrdenými členmi s nárokom, využívate Peňaženku zdravia MAXI.

3. Začal som vytvárať skupinu, sme zatiaľ 2 a neviem, kedy sa nám podarí vytvoriť skupinu 3 členov, môžem zatiaľ čerpať finančné príspevky?

Áno, aj v tomto prípade môžete čerpať finančné príspevky.
Ak ste ešte nevytvorili skupinu s min. s 3 členmi s nárokom na čerpanie, využívate Peňaženku zdravia MINI. Po vytvorení skupiny s min. 3 členmi s nárokom už čerpáte finančné príspevky z Peňaženky zdravia MAXI.
Pokiaľ ste pred vstupom do skupiny už vyčerpali nejakú časť finančných príspevkov, tieto sa odrátajú z vášho limitu 100 € v Peňaženke zdravia MAXI.
Príklad: Z Peňaženky zdravia MINI ste čerpali 20 € na doplatky na lieky. Následne ste sa stali
členom Peňaženky zdravia MAXI, do ktorej svojím vstupom prinášate 80 € na čerpanie pre daný kalendárny rok.

4. Môže finančné príspevky z Peňaženky zdravia MINI čerpať aj dieťa?

Áno, aj dieťa môže čerpať finančné príspevky z Peňaženky zdravia MINI až do limitu 100 €. Za dieťa koná jeho zákonný zástupca. V Peňaženke zdravia MINI môže dospelá osoba čerpať až za 2 svoje deti, resp. osoby pozbavené spôsobilosti na právne úkony.

5. Aký je postup čerpania finančných príspevkov z Peňaženky zdravia MINI pre dieťa?

Čerpanie finančných príspevkov pre dieťa je rovnaký ako v prípade dospelého. Dieťa stačí mať zaevidované na svojom e-konte v mobilnej aplikácii alebo v ePobočke. Po pridaní dieťaťa do mobilnej aplikácie alebo ePobočky sa v Peňaženke zdravia automaticky zobrazí možnosť čerpania príspevku pre vás alebo pre dieťa.

6. Môžem ako dospelý v Peňaženke zdravia MINI konať aj za dieťa, ktoré mi bolo zverené súdom do starostlivosti?

Áno, potrebujeme však potvrdenie, že ste zákonným zástupcom dieťaťa. Dieťa si musíte zaevidovať na svojom e-konte v mobilnej aplikácii alebo ePobočke. Ďalší postup čerpania príspevkov je rovnaký ako v prípade zákonného zástupcu a dieťaťa.

7. Môže požiadať o čerpanie finančných príspevkov z Peňaženky zdravia MINI aj osoba pozbavená spôsobilosti na právne úkony?

Áno, je to možné. Za každého poistenca, ktorý bol pozbavený spôsobilosti na právne úkony, koná v mobilnej aplikácii alebo ePobočke jeho zákonný zástupca (ktorý si ho pridá aj pod svoje e-konto v mobilnej aplikácii alebo ePobočke).

8. Môžem požiadať o finančný príspevok ako fyzická osoba, ak som ako FO – podnikateľ, teda SZČO, dlžníkom a ručím celým svojím majetkom fyzickej osoby?

Áno, žiadosť o finančný príspevok môžete podať. V prípade, že v čase čerpania alebo úhrady finančného príspevku nebudete mať nárok na plnú zdravotnú starostlivosť*, nedôjde k vyhodnoteniu vašej žiadosti o poskytnutie finančného príspevku.

*S výnimkou splnenia podmienok v zmysle § 9 ods. 2 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

9. Po príchode zo zahraničia sa poistím vo VšZP. Môžem požiadať o finančný príspevok z Peňaženky zdravia MINI? Dostanem aj ja 100 €?

Ak sa v priebehu roka poistíte vo VšZP, stiahnete si mobilnú aplikáciu alebo založíte ePobočku, môžete požiadať o finančný príspevok z Peňaženky zdravia MINI aj v priebehu roka.
Každý poistenec VšZP má nárok na finančný príspevok vo výške 100 € na kalendárny rok. Nie je podstatné, či je poistencom od 1.1. aktuálneho roka, alebo sa poistil v priebehu roka.

10. Preplatíte mi žiadosť o finančný príspevok v prípade, že odídem do zahraničia a ukončím poistenie vo VšZP? Čo sa stane s mojimi 100 €?

V tomto prípade zostávate v Peňaženke zdravia, nemáte však nárok na čerpanie finančných príspevkov, ktoré sa vzťahujú na zdravotnú starostlivosť uhradenú a absolvovanú po ukončení poistenia.
Ak ste absolvovali zdravotnú starostlivosť pred ukončením poistného vzťahu a žiadosť o čerpanie príspevku ste podali až po jeho ukončení a budú splnené ostatné podmienky, príspevok vám uhradíme.

11. Dostal som pozvánku do skupiny, môžem v tomto štádiu čerpať nejaké finančné príspevky?

Áno, aj v prípade, že ste už dostali pozvánku do skupiny, môžete čerpať z Peňaženky zdravia MINI až do času, kedy sa stanete členom skupiny s nárokom (min. 3 potvrdení členovia s nárokom). Od tohto momentu už môžete využívať Peňaženku zdravia MAXI.

12. Ako požiadam o finančný príspevok?

Po absolvovaní a uhradení výkonu/uhradení lieku, ktoré sú súčasťou Peňaženky zdravia MINI je potrebné do 60 dní od úhrady a absolvovania zdravotnej starostlivosti podať v mobilnej aplikácii alebo ePobočke žiadosť o čerpanie príspevku.

13. Do akej doby musím podať žiadosť?

V Peňaženke zdravia MINI a Peňaženke zdravia MAXI je potrebné podať žiadosť o úhradu finančného príspevku s nárokom najneskôr do 60 dní odo dňa úhrady zdravotnej starostlivosti.

14. Čo potrebujem k podaniu žiadosti? Kde a ako mám žiadosť vyplniť?

Žiadosť podávate online prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo v ePobočke. Pre vyplnenie žiadosti potrebujete nasledujúce informácie:

  • druh finančného príspevku, o ktorý žiadate;
  • IČO poskytovateľa zdravotnej starostlivosti z dokladu o úhrade;
  • sumu, ktorú ste zaplatili;
  • sumu, ktorú žiadate v príspevku, môže byť iná ako suma na doklade o úhrade;
  • doklad o úhrade.
  1. V žiadosti vyberiete konkrétny druh finančného príspevku, doplníte IČO poskytovateľa a dátum, ktorý je uvedený na doklade o úhrade zdravotnej starostlivosti.
  2. Uvediete uhradenú sumu z dokladu o úhrade, ktorého sken alebo fotografiu priložíte do žiadosti. Doklad o úhrade by mal obsahovať QR kód.
  3. V prípade, že suma, o ktorú žiadate je nižšia ako úhrada u lekára, vyplníte pole „požadovaná suma“ vo výške, ktorú požadujete. Ak je suma rovnaká, pole vyplníte tiež.
  4. V mobilnej aplikácii v záložke Moja prevencia alebo v ePobočke si skontrolujte absolvované potrebné preventívne prehliadky, ktoré je nutné absolvovať max. do termínu určeného vo všeobecných podmienkach Peňaženky zdravia.

Preventívna prehliadka u nezmluvného poskytovateľa alebo v zahraničí
V tomto prípade podáte žiadosť o príspevok a počkáte na notifikáciu o nesplnení prevencie. Následne do žiadosti v mobilnej aplikácii VšZP alebo ePobočke priložíte doklad o absolvovaní preventívnej prehliadky.

15. Sú obmedzenia pri podávaní prílohy k žiadosti?

K žiadosti je potrebné priložiť povinnú prílohu, ktorá preukazuje úhradu, nesmie byť väčšia ako 5 MB a akceptované formáty sú: jpg, jpeg, jpe, png, pdf.

16. Ako zistím, kto je zmluvný lekár?

Zoznam zmluvných lekárov a poskytovateľov nájdete na našej webovej stránke v časti Poistenec.

Zoznam vybraných pracovísk, kde môžete absolvovať športové preventívne prehliadky, nájdete na našej webovej stránke v časti Peňaženka zdravia MINIPeňaženka zdravia MAXI.

Zoznam zmluvných poskytovateľov pre laserovú operáciu očí nájdete na našej stránke v časti Peňaženka zdravia MAXI.

17. Môžem si podať žiadosť o finančný príspevok aj v prípade, že som navštívil súkromného lekára alebo zariadenie?

Zdravotná starostlivosť musí byť absolvovaná u zmluvného lekára. Ide o takého lekára, s ktorým má VšZP uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Výnimkou je športová preventívna prehliadka a laserová operácia očí, ktoré stačí absolvovať na vybranom pracovisku.

Zoznam vybraných pracovísk, v ktorých môžete absolvovať športové preventívne prehliadky, nájdete na našej webovej stránke v časti Peňaženka zdravia MINIPeňaženka zdravia MAXI.

Zoznam zmluvných poskytovateľov pre laserovú operáciu očí nájdete na webovej stránke v časti Peňaženka zdravia MAXI.

 

 

18. Musím mať absolvované všetky preventívne prehliadky?

Jednou z podmienkou čerpania finančných príspevkov je, že poistenec má absolvované preventívne prehliadky, na ktoré má zo zákona nárok. Táto podmienka nie je samoúčelná, VšZP záleží na tom, aby poistenci prežili čo najviac rokov v zdraví.

To znamená:
Žena musí mať absolvovanú preventívnu prehliadku u všeobecného lekára pre dospelých (do 75 rokov veku - vrátane) a gynekológa (do 70 rokov veku - vrátane).
Muž musí mať absolvovanú preventívnu prehliadku u všeobecného lekára pre dospelých (do 75 rokov veku - vrátane) a preventívnu prehliadku u urológa (50 – 70 rokov – vrátane).
Dieťa musí mať absolvovanú preventívnu prehliadku u všeobecného lekára pre deti a dorast.

19. Čo ak mám absolvovanú preventívnu prehliadku u nezmluvného lekára?

V tomto prípade podáte žiadosť o príspevok a počkáte na notifikáciu o nesplnení prevencie. Následne do žiadosti v mobilnej aplikácii VšZP alebo ePobočke priložíte doklad o absolvovaní preventívnej prehliadky.

20. Čo keď mi lekár nedá za ošetrenie doklad?

Je potrebné požiadať lekára o vystavenie dokladu. Je potrebný k preplateniu výkonov v rámci Peňaženky zdravia.

21. Ako si pozriem, koľko som už na príspevky vyčerpal?

V mobilnej aplikácii ako aj v ePobočke v záložke Peňaženka zdravia máte zoznam žiadostí aj so žiadanými a uhradenými sumami.