Základné informácie

Späť

Kde hľadať Peňaženku zdravia, ako si stiahnuť mobilnú aplikáciu a pomoc s inštaláciou.

1. Kde nájdem Peňaženku zdravia? Je spoplatnená?

Peňaženku zdravia nájdete vo voľne dostupnej mobilnej aplikácii VšZP a v ePobočke.   Využívať ju môžete po zaregistrovaní a aktivácii týchto elektronických služieb.

Stačí si v mobilnej aplikácii alebo ePobočke zvoliť Peňaženku zdravia, v ktorej môžete podávať žiadosti o finančné príspevky, získať informácie o stave žiadosti, čerpaní alebo aktuálnom zostatku finančného príspevku za kalendárny rok.

Mobilná aplikácia je dostupná v App Store alebo Google Play.

2. Prečo je Peňaženka zdravia viazaná na mobilnú aplikáciu?

Mobilná aplikácia vám umožní rýchly prístup k Peňaženke zdravia, kdekoľvek sa nachádzate. Pokiaľ vám viac vyhovuje webové rozhranie, stačí si aktivovať elektronické služby VšZP, teda mať aktívnu ePobočku.

3. Na čerpanie príspevkov z Peňaženky zdravia musím mať mobilnú aplikáciu, alebo mi stačí ePobočka?

Na čerpanie príspevkov z Peňaženky zdravia stačí, ak máte zriadenú ePobočku.

4. Ak som sa opäť vrátil do VšZP, môžem pre Peňaženku zdravia využívať svoje staré konto v ePobočke?

Áno, so svojimi pôvodnými prihlasovacími údajmi sa viete prihlásiť v mobilnej aplikácii VšZP aj ePobočke.

5. Som váš dlhoročný poistenec, prečo aj ja nemám nárok na Peňaženku zdravia?

Peňaženka zdravia je určená pre všetkých našich poistencov.

6. Aktualizácia mobilnej aplikácie prebehne automaticky, alebo si novú verziu musím stiahnuť sám? Prečo sa aplikácia neaktualizuje sama?

Aktualizácia prebehne automaticky v prípade, že máte v mobilnom zariadení povolenú automatickú aktualizáciu. Pokiaľ ju povolenú nemáte, musíte ju vykonať manuálne.

7. Máte kontakt na podporu pre klientov? Mám problémy s inštaláciou mobilnej aplikácie, pomôžete mi?

V prípade otázok k mobilnej aplikácii kontaktujte naše call centrum na čísle 0850 003 003, alebo navštívte niektorú z našich pobočiek

8. Prečo je potrebná aktivácia mobilnej aplikácie? Nie je to zbytočná strata času?

Mobilnú aplikáciu je potrebné stiahnuť a následne aktivovať, nakoľko obsahuje citlivé údaje o vašom zdravotnom stave.

Aktiváciu môžete urobiť prostredníctvom tvárovej biometrie, osobne v našich pobočkách alebo vo vybraných lekárňach.

9. Ak mám nový telefón, musím si opätovne aktivovať mobilnú aplikáciu?

Nie, nemusíte. Stačí, ak si po prihlásení do aplikácie, teda zadaní mena a hesla zvolíte aktiváciu cez SMS kód. Aplikácia sa po doručení SMS kódu zaktivuje sama.

10. Ak si nanovo zaktivujem aplikáciu, musím si opätovne vytvoriť aj skupinu v Peňaženke zdravia MAXI?

Nie, po aktivácii mobilnej aplikácie sa všetky údaje obnovia.

11. Budú sa finančné príspevky časom meniť?

Finančné príspevky v Peňaženke zdravia môže VšZP meniť a prispôsobiť potrebám klientov.

12. Prečo musím potvrdiť nejaké súhlasy, ak chcem čerpať príspevky z Peňaženky zdravia? Na čo slúžia?

Súhlasmi vyjadrujete, že ste sa oboznámili s podmienkami Peňaženky zdravia, že zdieľate informácie potrebné na čerpanie príspevkov, a v rámci Peňaženky zdravia MAXI zdieľate informácie so správcom skupiny. Zároveň vyhlasujete, že sa pravidelne podrobujete preventívnym prehliadkam a vediete zdravý životný štýl.

13. Na čo slúži e-mailová adresa? Je to povinný údaj? Budem dostávať z mobilnej aplikácie nejaké správy?

E-mailová adresa je povinný údaj. Slúži na spojenie sa s vami, v prípade otázok k vašej žiadosti.

14. Kde nájdem presný zoznam finančných príspevkov, ktoré môžem čerpať z Peňaženky zdravia?

Finančné príspevky z Peňaženky zdravia, podmienky čerpania a všeobecné podmienky nájdete na našej stránke v časti Peňaženka zdravia. Stručný popis a link na všeobecné podmienky zároveň nájdete v aplikácii VšZP v časti Peňaženka zdravia po kliknutí na informačnú ikonku „i“.

15. Môžem čerpať finančné príspevky z Peňaženky zdravia aj bez vytvárania skupiny, teda ako jednotlivec?

Áno, finančné príspevky môžete čerpať ako jednotlivec v Peňaženke zdravia MINI.

16. Aký limit finančných prostriedkov mám k dispozícii?

Z Peňaženky zdravia máte na čerpanie finančných príspevkov v kalendárnom roku k dispozícii 100 €. Nevyčerpané finančné prostriedky v danom roku sa neprenášajú do nasledujúceho roku. V Peňaženke zdravia MAXI máte možnosť solidárneho čerpania. Až polovicu finančných prostriedkov (až 50 €) môžete použiť v prospech iných členov skupiny. Skupina s 8 členmi tak môže v danom roku využívať až 800 € na zdravotnú starostlivosť.